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THEMA: Scale nachbau Mercury KG7-H Kappe und Motorblock

Scale nachbau Mercury KG7-H Kappe und Motorblock 10 Mai 2013 11:11 #11

  • Lex Verkuijl
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jan schrieb:
zo ver zat ik niet van je maten af Lex
geschaald op gevoel ;)

Hahaha ... dat zal kloppen Jan, ik heb namelijk exact dezelfde foto gebruikt om de maten te bepalen! :rofl:

Das soll stimmen Jan, ich habe nämlich exact das selbe Foto genommen um die Masse zu errechnen! :rofl:
Gruss, Lex
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Scale nachbau Mercury KG7-H Kappe und Motorblock 10 Mai 2013 11:28 #12

  • jan
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en dan alle bij op het zelfde uit komen dan moet het wel goed zijn


:rc: :rc: :rc: :rc:
Alt genug, um besser zu wissen,
Aber jung genug, um es anders zu machen


Jan
:rc:
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Scale nachbau Mercury KG7-H Kappe und Motorblock 10 Mai 2013 14:55 #13

  • Chynewalker
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Just for clarification, the motor in Jan's photo is a KG7Q, NOT a KG7H. The difference being the Q has a longer exhaust housing with an additional splash plate above the AV plate. It was used on the earliest of utilities that had 15-inch transom heights. As racers began raising the motors even higher, Mercury came out with a shorter version of the exhaust housing (referred to in literature as the Hydroshort), to lower the center of gravity by allowing the transoms to be shortened to approximately 12-inches.
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Folgende Benutzer bedankten sich: Jo_S, Lex Verkuijl

Scale nachbau Mercury KG7-H Kappe und Motorblock 10 Mai 2013 16:57 #14

  • Lex Verkuijl
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Again, valuable information right from the souce, thanks! :top: :tusch:
Gruss, Lex
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Scale nachbau Mercury KG7-H Kappe und Motorblock 10 Mai 2013 18:30 #15

  • Jo_S
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KG-7 Super 10 Hurricane: die normale "fishing engine", lange lower unit ohne Torpedo gear case, Bj. 1950-54

KG7-Q ("Quicksilver"): Stock Racing Motor, 1:1 gear forward only, doppelte Kavitationsplatte, 3" kürzere Lower Unit als KG7, Bj. 1950/51

KG7-H ("Hydro short"): Stock Racing Motor, einfache Kavitationsplatte, 2" kürzere Lower Unit als KG7-Q, Bj. 1952-54 (= Produktionsende; Nachfolger war der Mark 20-H, 1954-56).


(Lower Unit des normalen KG7)


(Direktvergleich: KG7-Q / KG7-H)

Motorblock und Haube waren bei allen drei Motoren identisch.
Keep the flat side on the water!
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