Jo_S schrieb:
Andy schrieb:
Ich weiß garnicht ob ich viel fahren werde, weil ....ich muss doch Fotos machen
![8-) 8-)](/components/com_kunena/template/blue_eagle/images/emoticons/brille.gif)
Feigling - alles nur Ausreden!
Lex, ich denke, dass die zu weit vorne liegende Turnfin maßgeblichen Einfluss auf den Flip hatte. Nicht, dass ich mich mit Turnfin-Positionen so gut auskennen würde, es ist viel einfacher... Rod hatte genau das vor einigen Tagen vorhergesagt: "Die Bazinga wird sich bei dieser Turnfin-Position in Kurven eindrehen und überschlagen." Ich gebe also nur Fremdwissen weiter.
![;) ;)](/components/com_kunena/template/blue_eagle/images/emoticons/zwinker.gif)
Your boat was really fast in the video.Good judgement,smooth driving style and good control trim [steering rate in the radio]must be used with throttle position when entering a corner with a flatbottom....The forward position of the turnfin does not allow the boat to roll up and take a set in the corner....
Reduce the throttle position entering the corner and roll on the power at the apex on coming out of the corner.....
Once the boat gets up in the air in the corner and the motor skeg [leg lower fin below the prop]comes out of the water and the motor loses directional control of the boat.With the skeg out of the water and the fin in the water,the boat will pivot on the forward position of the turn fin and around you go....
This trick is real exciting in a "full scale" boat in the first corner with eleven other boats.....
Smooth driving and good control trim [steering rate]"must" be used with throttle position when entering the corner.....